update 16-07-2025
Het lijkt erop dat uw Philips TV problemen ondervindt, mogelijk door een mislukte automatische software-update. Dit is een bekend probleem dat bij veel Philips televisies is voorgekomen, zoals ook beschreven in dit Tweakers.net artikel.
Gelukkig hebben we via via de stappen voor een mogelijke oplossing ontvangen. Volg deze nauwkeurig op. Mocht het hiermee niet lukken, dan kunt u altijd contact opnemen met de verkoper van uw TV, of direct met Philips.
Stappenplan om uw Philips TV te herstellen
Stap 1: Bereid de USB-stick voor
- Gebruik een Windows laptop/pc (geen MacBook).
- Pak een lege USB 2.0-stick (4 GB – 32 GB). USB 3.0-sticks (blauw van binnen) werken niet.
- Formateer de USB-stick naar FAT of FAT32. Dit doet u door met de rechtermuisknop op de USB-stick te klikken en ‘Formatteren’ te kiezen. NTSF en exFAT werken niet.
- Ga naar de volgende link: https://app.box.com/v/2019-TPM191E-PKG en klik op ‘Downloaden’ om de software te downloaden.
- Pak het gedownloade ZIP-bestand uit en kopieer alle bestanden naar de hoofdmap van de USB-stick. Sleep dus niet het hele ZIP-bestand naar de USB-stick, maar open het ZIP-bestand eerst en kopieer de inhoud.
Stap 2: Koppel de TV los
- Zet de televisie aan en koppel de hoofdstroomkabel los.
- Koppel alle externe apparaten en accessoires (zoals een CAM-module) los van de TV om storingen te voorkomen.
Stap 3: Start de geforceerde upgrade
- Terwijl de TV uit staat, steekt u de USB-stick in een USB 2.0-poort (zwart van binnen) van de TV. Gebruik geen USB 3.0-poort (blauw van binnen).
- Sluit de stroomkabel van de TV weer aan. De update zou nu automatisch moeten starten.
- U ziet kort een melding: “Software-upgrade wordt uitgevoerd…”.
- Let op: Als de update niet start, is de USB-stick mogelijk verkeerd geformatteerd of duurt het langer voordat de TV de stick herkent. Probeer in dat geval een andere USB-stick.
- Wacht ongeveer 20 minuten totdat de software is geüpload.
- Belangrijk: Onderbreek het proces niet door op knoppen van de TV of afstandsbediening te drukken. De TV zal automatisch opnieuw opstarten na een succesvolle installatie.
Stap 4: Verwijder de USB-stick
- Zodra de TV in de normale modus is opgestart, verwijdert u de USB-stick uit de TV. Verwijder ook de upgradebestanden van de USB-stick.
Stap 5: Installeer de TV opnieuw
- Druk op de ‘Instellingen/Menu’-knop op uw afstandsbediening.
- Navigeer naar en selecteer:
[Veelvoorkomende instellingen]* > [Alle instellingen] > [Algemene instellingen] > [TV opnieuw installeren]. Druk vervolgens op ‘OK’.- *De optie ‘Veelvoorkomende instellingen’ is alleen voor sommige modellen.
- Let op: Bij het opnieuw installeren van de TV worden alle TV-instellingen en HDD-opnamen verwijderd. Het eerste installatieproces wordt dan opnieuw gestart.
Stap 6: Klaar!
We hopen dat deze informatie u helpt het probleem met uw Philips TV op te lossen. Mocht u verdere ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met Philips Klantenservice:
Philips Klantenservice
- Telefoon NL: (+31) 205040578
- Telefoon BE: (+32) 92984507
- Bereikbaar: Maandag t/m vrijdag, 09:00 – 18:00 uur
We hopen dat u met dit artikel geholpen bent
Met vriendelijke groet,
Opmaak en vertaling: Albert Hagen
(TV Reparatie Service Nederland)
Bericht voor de Pers, Media
Lelystad 08-09-2025 – TV Reparatie Service Nederland uit vandaag ernstige kritiek op de werkwijze van Philips (TP Vision) met betrekking tot defecte software-updates voor hun televisies. Na eigen onderzoek en gesprekken met de klantenservice is gebleken dat een ‘corrupte’ update bij een onbekend aantal tv-modellen een storing heeft veroorzaakt die de toestellen onbruikbaar maakt. Volgens TV Reparatie Service Nederland gaat het vermoedelijk om duizenden apparaten, waaronder duurdere OLED-modellen. (de update is einde juni begin juli ontstaan)
Philips was (einde juni) en is op de hoogte van het probleem, maar weigert de getroffen modellenlijst openbaar te maken, waardoor consumentenorganisaties en de pers de omvang van het probleem niet kunnen inschatten. Bovendien is de herstelsoftware niet direct downloadbaar via de website; consumenten moeten contact opnemen met de klantenservice voor een oplossing.
TP Vision stelt de problemen gratis te herstellen en heeft de verkopers van de getroffen modellen ingelicht. Echter, tot verbazing van TV Reparatie Service Nederland, worden de gedupeerde consumenten niet actief benaderd om hen te informeren over de softwarefout. Dit beleid kan tot gevolg hebben dat consumenten onnodig een nieuwe tv aanschaffen, in de veronderstelling dat hun huidige toestel defect is. (praktijkvoorbeeld bekent)
“Philips lijkt de fout liever stil te houden en hoopt dat gedupeerden zelf aan de bel trekken”, aldus TV Reparatie Service Nederland. “Dit is te vergelijken met het ingooien van een ruit, maar de schade pas herstellen nadat de buurman aan de deur klopt. Ondertussen zijn er al consumenten die, met name in het geval van de dure OLED-modellen, duizenden euro’s hebben uitgegeven aan een nieuwe tv. Dit had voorkomen kunnen worden met een simpel persbericht.”
TV Reparatie Service Nederland roept consumentenorganisaties en de pers op om nader onderzoek te doen en Philips (TP Vision) te dwingen transparanter te zijn over de omvang van de schade en hun herstelbeleid. Het recht van de consument op informatie en een passende oplossing staat hierin centraal.
Over TV Reparatie Service Nederland
TV Reparatie Service Nederland is een onafhankelijk reparatiebedrijf.

1 jaar garantie op onze reparaties